helme
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

سوالان مهمان جدا يرجى الرد عليهم بس رد مش تقليدى

body c
Nanno
دراويش فون
7 مشترك

سوالان مهمان جدا يرجى الرد عليهم بس رد مش تقليدى Empty سوالان مهمان جدا يرجى الرد عليهم بس رد مش تقليدى

مُساهمة من طرف دراويش فون السبت يونيو 21, 2008 6:15 am

السوال الاول
لو انتا خاطب واحدة وابوها بيغير عليها اوووووووووووووووووى وبيعمل معاك مشاكل كتيرة ومش ممكن خالص خلال الخطوبة انك تخرج معاها او حتة تقعد جمبها ولا حتة تروحة مع بعض حتة لو فرح حد من قريبك تعمل اة وعلى اساس انك لو مش فى الفرح هوة يوديها هل تكمل وتستحمل لحد الجواز وتنزل من كرامتك ولية تتركة وتبعد عن وجع الدماغ؟؟؟؟؟
السوال التانى
لو انتا بتحب واحدة خمس سنين وخروج وفسح وكل حاجة من الاخر قالب بيها الدنيا وبعد لما تخلص تتقدم لها امها ترفض لاسباب عائلية وبعد كدة تتخطب لبن خالتها غظب عنها وتقولة انا بحب واحد تانى ويقلها انا عارف وقلتلوة انا بحبة قالها الحب ما بينا هيجى بعد الجواز وفعلا تتجوزة
وبعد الجواز تقولك انا هنكمل مع بعض بس كلام بس مش هنعرف نقابل بعض تعمل اة تكمل ولية لا وعلى اساس انك لسة بتموت فيها
وسوال فرعى
لو انفصلت عن زوجها تتجوزها ولية لا
بس بجد هى بتحبك
شكرا مقدم للى هيرد على الاسئلة

يا جرحى قولى منين ابتدى
وانت معايا من مولدى

دراويش فون
دراويش فون
مشرف الألبومات
مشرف الألبومات

سوالان مهمان جدا يرجى الرد عليهم بس رد مش تقليدى Empty رد: سوالان مهمان جدا يرجى الرد عليهم بس رد مش تقليدى

مُساهمة من طرف Nanno السبت يونيو 21, 2008 6:47 am

اجابه السؤال الاول : لو انت بتحبها بجد اتنازل عن كرمتك لحد اما تتجوزها

اجابه السؤال الثانى: ادام هيه اتجوزت يبقى ابعد عنها لان ليها حياتها و بالوقت هتنساك

اجابه السؤال الفرعى: لو انت مش هيفرق معاك المظاهر انها مطلقه يبقى اتجوزها انما لو بيفرق معاك الحاجات ديه يبقى تشوف حالك وتشوف واحدة تانية

وده رايى Smile
Nanno
Nanno
جنرال ممتاز
جنرال ممتاز

سوالان مهمان جدا يرجى الرد عليهم بس رد مش تقليدى Empty رد: سوالان مهمان جدا يرجى الرد عليهم بس رد مش تقليدى

مُساهمة من طرف دراويش فون السبت يونيو 21, 2008 7:01 am

مرسى على ردك بس دة رد عادى انا محتاج رد يكون فى جديد
وبجد انا تشرفت انك ردتى على السوالين مرسى كتير
وانا مبيفرقش معايا المظاهر
مرسىNANNO
دراويش فون
دراويش فون
مشرف الألبومات
مشرف الألبومات

مُساهمة من طرف body c السبت يونيو 21, 2008 8:33 am

اجابة السؤال الاول """يابنى كرمتك فوق كل شى تمام وكل واحد ليه طاقه لازم تستنفز انت لو عايزها وشاريها عجل من الزواج ولو مش بايدك حاجه فى تعجيل الزواج اتكلم مع ابوها ولو مفيش نتيجد تقريبا هتبقى طاقتك خلصت هتسبها مش بمزاجج هيبقى غصب عنك وهوا الى خلقها مخلقش غيرها هتلاقى غيرها اكيد.

واجابة السؤال التانى"""بص مادام انت مختهاش من الاول يبقى خلاص ملكش نصيب معاها وبعدين الزاى هيا عايزاك ترطبت بيها وهيا متزوجه دا يبقى خيانه وانت متردهاش لنفسك.

واجابة السؤال الفرعى """وهتتزوجها ليه هيا المشاكل العاقليه اتحلت ههههههههههه Embarassed الزاى يعنى مينفعش طبعا انتوا ملكوش نصيب مع بعض وانت شوف حياتك زى ماهيا دلوقتى اكيد شايفه حياتهاوعيش يابنى بقى حياتك . lol! يارب يكون ردى عجبك
body c
body c
عضو نشيط
عضو نشيط

مُساهمة من طرف Admin الأحد يونيو 22, 2008 2:34 am

أجابة السؤال الأول :
بصراحة لو انت بتحبها المفروض أنك تستحمل عشنها وبعدين انا مش فاهم مال كرامتك بالموضوع دة واحد بيخاف على بنتو أصل بردو أنت أسمك خاطب وبعدين دي المفروض حاجة تفرحك مش تزعلك أن أبوها بيخاف عليها كدة وانا مع بودي في موضوع التعجيل بالزواج

أجابة السؤال الثاني :

لا طبعا
أولا :هي ضعفت و أستسلمت وبصراحة كدة محدش بيغصب حد على الجواز تقدر تقول قدام المأذون مش عايزاه
ثانيا : لو أتجوزت وانت كملت معاها تبقو ماشين في طريق حرام جدا جدا ربنا مش هيفوتهولك أكيد اللي هتتجوزها هتعمل كدا
ثالثا : فين كرامتك ونخوتك لما تعرف انها في حضن واحد غيرك تبقى حبيبتك ازاي بعد منامت في حضن غيرك
الحل : سبها وربنا هيوفقك ببت جدعة تحافظ عليك

أجابة السؤال الفرعي :

لا طبعا لأنها لو بجد بتحبك من الأول زي مبتقول لايمكن تتخيل نفسها في حضن حد غيرك دة مش حب عشان لو كان حب بجد كان الموت أهونلها من أن حد غيرك يلمسها وملهاش دعوه بالمظاهر يا NANNO
Admin
Admin
الأدارة
الأدارة

https://helme.hooxs.com

مُساهمة من طرف cute mano الأحد يونيو 22, 2008 7:41 am

الاجابه الاولي ؛
بصراحة يادراويش انا مش شايفة ذكر الكرامه ليه اى لازمه وبعدين انت زى مابتقول والدها واكيد بيخاف عليها مش بيغير عليها وانت لو مكانه هتعمل اكتر من كده عمرك ماهتتخيل الموقف الا لو انت فيه وبعدين لو بينهم حب صادق يبقى عمرة مايزهق من اى حاجه لانه بس كفايه انها معاه وهتكون نصيبه انشاء الله دى حاجه تكون ماليه عليه كل الدنيا.
الاجابة التانية :
هو بيحبها لدرجة انه مش قادر يتخيل الموقف هى صدمة بس اكيد لو قعد مع نفسه هيلاقى انه مينفعش ولو هى عملت كده من دافع حبها ليه برضه مينفعش مكنتش وافقت تتجوز وبيتهيئلى محدش بيتجوز غصب عنه وخاصة اليومين دول طالما قبلت واتجوزت تبقى تحترم ربها وجوزها ولازم هو يكون احسن منها ويسبها ربنا يكرمها.
cute mano
cute mano
جنرال ممتاز
جنرال ممتاز

مُساهمة من طرف quiet angel الأحد يونيو 22, 2008 7:04 pm

الاجابه الاولى
ابسط حاجه تتقرب من باباها يعنى لو انت عايز تخرج معاها اطلب منه يخرج معاكوا اتكلم معاه قرب منه وهو هايطمنلك اوى وساعتها هايطمن على بنته معاك لازم تتعامل معاه باسلوبه مش باسلوبك انت لحد ما تكسبوا وتكسب خطيبتك
الاجابه التانيه
لازم اى انسان يقدر ويحترم النصيب يعنى لو هى اتجوزت ابن خالتها يبقى ده نصيبها ومينفعش تكلمك حتى لو بتحبك او مجرد كلام لان بقى ليها بيت لازم تحترمه وتحترم جوزها ونفسها
والسؤال الفرعى ان برده لو هى نصيبك وادامك فرصه تانيه بعد رجوعكم مافيش مشكله بس ياريت ميبقاش فى مشاكل فى رجوعها ليك
quiet angel
quiet angel
مشرف القسم الأسلامي
مشرف القسم الأسلامي

سوالان مهمان جدا يرجى الرد عليهم بس رد مش تقليدى Empty quiet angel انا مش معاكي

مُساهمة من طرف Admin الأحد يونيو 22, 2008 9:53 pm

quiet angel كتب:
والسؤال الفرعى ان برده لو هى نصيبك وادامك فرصه تانيه بعد رجوعكم مافيش مشكله بس ياريت ميبقاش فى مشاكل فى رجوعها ليك

انا مش معاكي يا quiet angel في الكلام دة أزاي يرجعلها وهي بعتو و اللي يبيع مرة سهل يبيع التانية انا رأي انو مفيش طريق يكمل معاها
Admin
Admin
الأدارة
الأدارة

https://helme.hooxs.com

مُساهمة من طرف saramusic الخميس يوليو 24, 2008 4:42 am

بص يادراويش حكاية الاب وغيرته على بنته دى شئ عادى اى نعم هو بيختلف من اب لاب بس انت لازم تكون فاهم حاجة زى كده وانت اللى تقدر تخللى بابها يثق فيك اكتر ويتغير ولو بنسبة بسيطة وبعدين بتتظبط يعنى فىمامتها فى اخواتها فى حاجات كتير ممكن تعملها تقدر تشوفها بيها بس صدقنى اقصر طريق تقدر توصلها بيها ان يكون انت وشطارطك وتعرف تثبت باباها
وياسيدى لو هنقول عملت كل حاجة معاه ومافيش فايده استحمل عشانها هى اكيد كمان متضايقة وهتتجنن زيك بالظبط اصبر لحد ماتكتب عليها وخلاص بس برده احب اقولك حاجة اللى بيحبوا مش بيغلبوا بس يحاول وكمان كنت عايزة اقول الموضوع ده مش فى كرامة اوى ده اب فاهمنى
السؤال التانى
بص سؤالك ده موضوع منتهى انت مش بتقول انه خاطبها ومش عارفة تعمل اية انت بتقول اتجوزه يعنى اى كلام قبل الكلمة ديه مالوش اى معنى لان بكل بساطة مجرد التفكير فى اللى كانت بتحبه وهى متجوزة ده خيانة لجوزها واظن لو هو بيحبها صحيح مايرضاش بكده ويسيبها بقى تحاول تعيش حياتها لانه لو مابعدش هيكون بيساعدها على الخيانة دى لا ده كمان هيكون هو اساسها ومافيش حاجة اسمها تكلمه بس هى اية بتضحك على نفسها ولا عليه خلاص الموضوع منتهى طول ماهى على زمة رجل تانى
السؤال الفرعى
لو انفصلت عن جوزها وانت لسة بتحبها وواثق من حبها ليك اظن مش هتحتاج تسأل تتجوزها ولا لأ قلبك هو اللى هياخدك لحد عندها حتى لو مين وقف ادامك ولا اية....؟
هو ده رائى يادراويش

saramusic
عضو جديد
عضو جديد

- مواضيع مماثلة